9.5 Eindscore
Kwaliteit9
Kwantiteit10
Updates10
Exclusiviteit9

Variatie tegen verveling

Het merendeel van de pornosites doet zich op een specifiek genre en dito bezoeker richten. Zo is een Mommy Blows Best in het leven geroepen om de liefhebbers van MILF’s en blowjobs van dienst te zijn. Elke dag je favoriete gerecht op tafel brengt op den duur echter het risico van een verminderde eetlust met zich mee. Om klanten toch de noodzakelijke afwisseling te kunnen bieden, doen pornoproducenten bij het lidmaatschap op een individuele pornosite, doorgaans ook toegang geven tot andere titels. Zo maakt eerder genoemd voorbeeld onderdeel uit van het MyXXXpass Network, wat op zijn beurt een zeer compleet gamma aan porno met orale seks beslaat. Hoewel dit netwerk-concept breed wordt toegepast, zijn er ook pornosites die simpelweg alle soorten porno maken.

Devil's Film DVD's

Zesduizend pornofilms

Vandaag is het de beurt aan pornosite Devil’s Film om beoordeeld te worden, een review die ons bij voorbaat al de nodige kopzorgen geeft. We weten namelijk niet zo goed waar te beginnen met een database van bijna zesduizend video’s. Dit aantal is voor een individuele pornosite trouwens dusdanig indrukwekkend, dat de maximale reviewscore voor ‘kwantiteit’ eigenlijk niet toereikend is. Afgezien van het feit dat het inmiddels tien jaar oude materiaal ook gewoon de moeite waard is om te zien, is het plan van aanpak om voornamelijk naar de recente updates te kijken. Dat is overigens makkelijker gezegd als gedaan, want stiekem is het best wel vermakelijk om in het archief rond te snuffelen. Met name de vroege beelden van inmiddels overbekende pornosterren konden op onze interesse rekenen.

Biseksuele transgenders

Over interessant gesproken; voor met name de pornokijkers die graag buiten de gebaande paden gaan, heeft Devil’s Film beslist een boeiende verrassing in petto. In de vorm van biseksuele mannen, shemales, transseksuelen of de tegenwoordig populaire benaming ‘transgenders’, is er – voor de meeste onder ons – immers voldoende nieuws te beleven. Met deze informatie kunnen we veel lezers bijna horen huiveren, maar we raden een ieder aan om de spreekwoordelijke horizon eens te verbreden en eventuele vooroordelen opzij te zetten. Daarbij kunnen we uit eigen ervaring zelfs vertellen dat de meest uitgesproken homofoben en andere ‘haters’ het niet kunnen laten om stiekem een film of wat foto’s uit de serie ‘Transsexual Girlfriend Experience’ te openen.

Devil's Film- Transsexual Girlfriend Experience

Veelzijdig bij de vleet

Aangezien bovenstaande afwijkende porno slechts een gedeelte van het immense aanbod inneemt, is dit geen legitieme reden om Devil’s Film direct links te laten liggen. Daarbij staat voor de niet-geïnteresseerden, de optie ‘show shemale’ automatisch uitgevinkt. Hoe en met wie dan ook, het mag duidelijk zijn dat het bij pornosite Devil’s Film aan veelzijdigheid en creativiteit allesbehalve ontbreekt. Het komt al snel naar voren dat deze constatering eigenlijk op al het materiaal van toepassing is. Onze gewoonte om een paar dvd’s te selecteren die het soort porno van een website typeren, is in het geval van Devil’s Film zodoende ontoereikend. Om toch globaal een idee te krijgen van al het lekkers, hebben we in deze pagina een screenshot van het dvd-overzicht bijgevoegd.

Niches met resultaat

Dwalen door de honderden unieke dvd’s blijkt zowaar de beste manier om vast te stellen met welke visie Devil’s Film porno maakt. Althans, de rekensom van titels als ‘Asian Strip Mall Massage’, ‘The Squirting Housewives’ en ‘Gangland Super Gangbang’, zal doorgaans het resultaat ‘niche’ geven. In tegenstelling tot het gros van de pornosites (zie het voorbeeld van Mommy Blows Best in de inleiding), doet Devil’s Film zich dus niet op een beperkt aantal categorieën seks concentreren. Extreem of ranzig zul je niet vinden, maar verder gaat de porno gewoon van A tot Z. Jammer genoeg is het onmogelijk om alle bijzondere thema’s en genres met jullie te delen, maar we zullen hier ongetwijfeld op andere manieren later op terugkomen.

Devil's Film Pictures

Kwantiteit en kwaliteit

De vraag is natuurlijk of de kwaliteit onder al deze vormen van kwantiteit te lijden heeft. Terwijl een hoeveelheid makkelijk te meten en te vergelijken is, is ‘hoedanigheid’ een lastiger te definiëren begrip, al dan niet vanwege persoonlijke voorkeuren. In ieder geval hoeft niemand zich zorgen te maken over de resolutie van zowel de video’s als bijbehorende foto’s, want de opnames volgen steevast de technologische ontwikkelingen op het gebied van film en fotografie. Logischerwijs moet de oudere content het hierbij afleggen tegen de verse updates. Daar alle afbeeldingen met een enkele klik te downloaden zijn, zullen de fotofanaten zich bij Devil’s Film trouwens helemaal thuisvoelen. Zeker zodra zij weten dat de fotoshoots variëren in aantallen van honderd tot zelfs duizend bestanden.

Gedetailleerd professioneel

Geheel ten onrechte hebben we ‘professioneel’ tot nu toe nog geen enkele keer genoemd. Nu we inmiddels vele uren op Devil’s Film hebben vertoefd, willen we dit woord graag toekennen aan de regie en het gehele team achter deze pornosite. Naast ingewikkelde onderdelen als opnamelocaties, filmstijl en scripts, zijn het bijvoorbeeld ook de dvd-covers en ander grafisch werk waar louter vakkundigheid aan is af te zien. Je zou misschien zeggen dat het tegenwoordig niet meer zo moeilijk is om wat fatsoenlijks te presenteren, maar het tegendeel blijkt vaak genoeg waar. We doen ogenschijnlijke kleinigheden als het ontwerp van een omslag of advertentie aankaarten omdat deze doorgaans tekenend zijn voor de overige aspecten van een website.

Devil's Film- The Destruction Of Bonnie Rotten

Een bont gezelschap

Met pornofilms die gaan van ‘Tight Sweet Teen Pussy’ tot ‘Horny Grannies Love to Fuck’ mag het voor zich spreken dat het modellenbestand een bont gezelschap is. Alle shemales en oma’s zijn ons (vooralsnog) onbekend, maar het grootste gedeelte van de overige pornosterren kennen we reeds van andere pornosites. Niet allemaal dus; iets wat best een uniek gegeven is. Het zal enige tijd gaan kosten om deze nieuwe gezichten te leren kennen, maar er is gelukkig een manier om effectief te zijn. In de vele pornofilms met groepsseks zul je namelijk een veelvoud aan dames tegelijkertijd aan het werk zien. Hierbij zijn de ‘Destruction of’ en ‘Sedcution of’ films beslist een aanrader.

Terechte dubbele topscore

Aan het prille begin van deze beoordeling was het gigantische videobestand al snel verantwoordelijk voor een topscore. Met bijna dagelijks nieuwe video’s laat Devil’s Film ons geen andere keuze dan om ook voor het onderdeel ‘updates’ een dikke tien uit te delen. Mocht je op een dag in de uitzonderlijke situatie terechtkomen dat je niets naar het zin kan vinden, dan zijn er altijd nog zo’n twintig bonussites om uit te spitten. Dit ‘Fame Digital’ pornonetwerk huisvest onder andere de websites van twee hele grote namen uit de adult entertainment; Rocco Siffedri en Peter North. Over deze mannen en hun prestaties zullen we in een later stadium individueel een oordeel vellen, maar we kunnen alvast verklappen dat hun avonturen evenzeer meer dan de moeite waard zijn.

Fame Digital Network

Van ruilen komt huilen?

De overdaad aan unieke kwaliteitsporno maakt Devil’s Film tot een pornosite waar iedereen zich in het kwadraat kan vermaken. Gezien de eindscore zou je zelfs kunnen beweren dat je niets anders meer nodig hebt. Hoe overtuigend een geheel ook mag zijn, in de praktijk zal men uiteindelijk toch weer op zoek gaan naar wat nieuws om de behoeftes te vervullen. Eigenlijk werkt dit hetzelfde als bijvoorbeeld een nieuwe auto of telefoon; het enthousiasme na aankoop verwaterd op den duur en alle luxe wordt al snel vanzelfsprekend. Gelukkig is een abonnement op een pornosite een minder grote investering en bovendien gemakkelijker om van te wisselen. Houd echter bij Devil’s Film het spreekwoord ‘van ruilen komt huilen’ in het achterhoofd.